Reklama Dungeon Keepera wprowadza w błąd konsumentów

Kilka miesięcy temu kultowy Dungeon Keeper powrócił w odświeżonej formie na urządzenia mobilne. Niestety, gra okazała się być niewypałem roku, cały czas sprawiając mniejsze lub większe problemy Electronic Arts. Jak się bowiem okazuje, reklamy Strażnika Lochów wprowadzają w błąd graczy. O co chodzi?

Oryginalny Dungeon Keeper został opracowany ponad 17 lat temu przez ekipę Bullfrog Productions pod kierownictwem Petera Molyneuxa. Tuż po jego premierze popularny Piotruś Pan odszedł z firmy i założył Lionhead Studios. Mimo to jego ostatnie dzieło w Bullfrogu zostało przyjęte przez branżowych ekspertów niesłychanie ciepło i stało się inspiracją dla wielu późniejszych gier.

Zarówno w oryginale, jak i odsłonie mobilnej gracz wciela się w strażnika lochu. Buduje podziemny zakątek i chroni go przed śmiałkami, którzy chcą naruszyć jego spokój. Wersja dla tabletów i smartfonów ma znacznie lepszą grafikę niż edycja pecetowa (potwory nie są już sprite’ami, tylko modelami 3D) oraz dostosowane do ekranów dotykowych sterowanie.

Wszystko byłoby w jak najlepszy porządku, gdyby nie model biznesowy w jakim grę wydano. Mobilny Dungeon Keeper to gra freemium w której królują mikrotranskacje. Początkowo zabawa przebiega dość sprawnie, później jednak dochodzi się do momentu, w którym rozbudowa lochu wymaga sporej ilości czasu lub dodatkowych funduszy.

Jak nie trudno się domyśleć, spora grupa fanów nie była zachwycona tego typu pomysłem. Gracze wyrazili swoja dezaprobatę w komentarzach w sklepie, tworząc zła atmosferę wokół nowego produktu EA. Fani z Wielkiej Brytanii postanowił nawet poskarżyć się na Electronic Arts do Advertising Standards Authority.

Zobacz również: Jak bezpiecznie korzystać z przeglądarki?

ASA to niezależne ciało nadzorujące treści reklamowe jakie emitowane są na terenie Wielkiej Brytanii. Pomimo sprzeciwu EA oraz tłumaczenia „że grę da się przejść bez wydania dodatkowych funduszy”, regulator zabronił emitowania reklam Dungeon Keepera w UK. Komisja uznała, że reklamowanie DK jako gry darmowej wprowadza w błąd konsumentów.

Ktoś może powiedzieć, że wywołano burzę w szklance wody. Decyzja Advertising Standards Authority w żaden sposób nie zmusi bowiem EA do produkowania lepszych gier freemium. Nie spowoduje także poprawy jakości Dungeon Keepera. Zastanawiający jest jednak fakt, że cześć developerów niechętnie informuje graczy o ograniczeniach czasowych w swoich produkcjach.

Wygląda to trochę tak, że studia developerskie wiedzą że gry freemium cieszą się złą sławą. Jednak wszelkie wskaźnik finansowe wskazują na to, że tego typu produkcje generują największe zyski dla producentów. Lepiej jest więc zatem powiedzieć, że dajemy darmową grę z dodatkowymi opcjami, aniżeli otwarcie się przyznać do faktu, że chce się zarabiać na mikropłatnościach.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aplikacje:

Weekendowy Zestaw Gier i Aplikacji: Aviate, tapety z Androida L i Castle of Illusion The Witcher Battle Arena, czyli Wiedźmin wyląduje na urządzeniach mobilnych World of Tanks: Blitz. Widziałem, grałem i wróżę sukces Garmin Viago - kompleksowa nawigacja za kilka złotych Aerena Clash of Champions wreszcie w App Store! World of Tanks Blitz - iOS-owa odsłona kultowego MMO do pobrania za darmo Kinetise. Polski start-up, dzięki któremu każdy może zrobić aplikację mobilną Appshaker Komórkomanii #88 - Angry Birds Epic, Lumosity, BallTune i inne Nowa Cywilizacja wkrótce trafi na nasze smartfony! Virtual City - znakomita gra ekonomiczna do pobrania za darmo na kilku platformach! Wygraj Galaxy S4 z aplikacją pyszne.pl! Asphalt 8: Airborne naszpikowany nowymi samochodami Jolla Launcher dla Androida już w przyszłym tygodniu. Czekam z niecierpliwością! Z Launcher - pomysł fajny, ale Nokia musi jeszcze nad nim popracować Filmy już dostępne w polskim Google Play. Fajnie, ale lepiej pójść do kina Appshaker Komórkomanii #87 - Sky Force 2014, Slido, 1Path i inne "For the Emperor!", czyli Warhammer 40,000: Carnage już w Google Play Graliśmy już w Godfire: Rise of Prometheus. Może być hitem! Z Yanosikiem teraz łatwiej nad morze Mobilne Electronic Entertainment Expo, czyli najciekawsze gry E3 Just Dance Now - smartfonowa rewolucja w tańcu Angry Birds Transformers - nowe wcielenie Wściekłych ptaków wkrótce Flick Soccer Brazil zagospodaruje twój czas w przerwie meczu Weekendowy Zestaw Gier i Aplikacji: Band Stars, 1Password i Red Bull Wallpapers

Popularne w tym tygodniu:

Appshaker 2 #18: WRIO Keyboard, KineMaster, Orconoid i inne Appshaker 2 #17: Hot Wheels Race Off, Photomath, FastKey Launcher i inne