Ile warty będzie rynek gier mobilnych w 2016?

Rynek gier mobilnych z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Silnej tendencji wzrostowej nie zaszkodził nawet światowy kryzys. Jednak ile tak naprawdę warta jest branża gier na smartfony i tablety? Ekipa Juniper Research pokusiła się o prognozę na najbliższe dwa lata, na podstawie analizy stanu obecnego.

Doskonale pamiętam czasy w których gry na telefony komórkowe (głównie Java i Symbian) były dochodowe tylko dla kilku wybranych firm na rynku. Do egzystowania niezbędne były jednak dobre kontakty z operatorami telefonii komórkowej, bez których sprzedaż praktycznie nie istniała. Dzisiaj dzięki Google Play oraz App Store sprawy mają się zupełnie inaczej.

Zgodnie z raportem Juniper Research, zyski płynące z rynku gier mobilnych powinny osiągnąć pułap 29 miliardów dolarów do roku 2016. Firma szacuje, że w 2014 roku studia developerskie zarobiły blisko 21 miliardów dolarów. Dla wielu firm nie jest ważna ilość pobranych kopii (bo liczby i tak są wysokie), ale to ile uda się zarobić na pojedynczym kliencie.

Działania marketingowe nie koncentrują się na docieraniu do masowego klienta, bardziej interesujące jest pozyskiwanie tak zwanych wielorybów, którzy dzięki systemom mikropłatności potrafią hojnie wesprzeć wysiłek developerów. Z badań Juniper Research wynika, że użytkownicy tabletów dużo chętniej decydują się na mikropłatości, aniżeli miłośnicy smartfonów.

Coraz lepsze możliwości graficzne tabletów mają również wpływ na znaczącą migrację graczy z tradycyjnych platform na urządzenia mobilne. Trend ten zdają się dostrzegać najwięksi producenci gier na rynku. Wiele firm publikuje bowiem aplikacje mobilne, które wspierają premiery gier (Call of Duty, Assassins Creed) na konsolach.

Zobacz również: Appshaker 102

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aplikacje:

Weekendowy Zestaw Gier i Aplikacji: Aviate, tapety z Androida L i Castle of Illusion Reklama Dungeon Keepera wprowadza w błąd konsumentów The Witcher Battle Arena, czyli Wiedźmin wyląduje na urządzeniach mobilnych World of Tanks: Blitz. Widziałem, grałem i wróżę sukces Garmin Viago - kompleksowa nawigacja za kilka złotych Aerena Clash of Champions wreszcie w App Store! World of Tanks Blitz - iOS-owa odsłona kultowego MMO do pobrania za darmo Kinetise. Polski start-up, dzięki któremu każdy może zrobić aplikację mobilną Appshaker Komórkomanii #88 - Angry Birds Epic, Lumosity, BallTune i inne Nowa Cywilizacja wkrótce trafi na nasze smartfony! Virtual City - znakomita gra ekonomiczna do pobrania za darmo na kilku platformach! Wygraj Galaxy S4 z aplikacją pyszne.pl! Asphalt 8: Airborne naszpikowany nowymi samochodami Jolla Launcher dla Androida już w przyszłym tygodniu. Czekam z niecierpliwością! Z Launcher - pomysł fajny, ale Nokia musi jeszcze nad nim popracować Filmy już dostępne w polskim Google Play. Fajnie, ale lepiej pójść do kina Appshaker Komórkomanii #87 - Sky Force 2014, Slido, 1Path i inne "For the Emperor!", czyli Warhammer 40,000: Carnage już w Google Play Graliśmy już w Godfire: Rise of Prometheus. Może być hitem! Z Yanosikiem teraz łatwiej nad morze Mobilne Electronic Entertainment Expo, czyli najciekawsze gry E3 Just Dance Now - smartfonowa rewolucja w tańcu Angry Birds Transformers - nowe wcielenie Wściekłych ptaków wkrótce Flick Soccer Brazil zagospodaruje twój czas w przerwie meczu

Popularne w tym tygodniu:

Ekrany 18:9 nabierają jeszcze więcej sensu. YouTube w końcu aktualizuje swoją aplikację Files Go, czyli Google będzie miał własnego menedżera plików Apple Clips 2.0 już jest. Zostałem hologramem z "Gwiezdnych wojen" SkyCash - szkoda, że tak świetna usługa ma tak skopaną aplikację Fałszywy WhattsApp w sklepie Play pobrany ponad milion razy Face ID nie zadziała w niektórych aplikacjach polskich banków. Użytkownicy muszą korzystać z PIN-u